torsdag den 14. november 2013

Blogudfordring dag 4: Det grimmeste/mest kiksede jeg har lavet

De kreaprojekter, jeg af den ene eller den anden grund ikke er tilfreds med, har jeg det - sjovt nok - med ikke at gemme / fotografere ;) Ofte fordi jeg slet ikke når langt nok til at gøre det færdigt, men enten trevler op, bider i stykker (med smykketænger, naturligvis), klipper i stykker, krøller sammen ... eller smider fra mig i arrigskab og ægrelse.

To ting har jeg dog dokumenteret, begge hækle-kiks.

Kikset hækleri #1
Denne ynkelige omgang star stitch har jeg endnu ikke forsøgt at genoplive. Jeg lagde et billede af mit første forsøg med stjernemaskerne på bloggen for at se, om nogen kunne forklare mig, hvad jeg gjorde galt. Det skulle blive til et tørklæde, men på en eller anden måde mistede jeg en stjerne pr. omgang - og jeg aner stadig ikke hvorfor :D



Kikset hækleri #2
Yndlingstæppet har jeg på forskellige måder kæmpet med. Da det endelig lykkedes mig at hækle en firkant rigtigt, ville lykken ingen ende tage! En måneds tid efter var jeg lige lovlig uopmærksom, og jeg må næsten have lavet noget andet spændende imens, for se lige hvor mange omgange jeg nåede at hækle, før det gik op for mig, at det jo slet ikke var en firkant:


Åh ja. Kiksede kreaprojekter er sjove at kigge tilbage på - også selv om de måske var frustrerende i øjeblikket.

____________________________________________________________________________________________



Jeg detager i udfordringen, der løber i hele uge 46, dvs. fra d. 11. november 2013 til og med d. 17. november 2013 sammen med 21 andre bloggere. Find os alle hos Zoomsnoren.

12 kommentarer:

  1. Firkant versus trekant:-)
    Det er da heller ikke nemt at holde styr på antallet af sider, når det går der ud af:-)

    SvarSlet
  2. Stjernemønstret er altså flot, men jeg har endnu ikke kastet mig ud i det, så jeg kan ikke lige gennemskue, hvad du har gjort galt... Den turkise farve er dog helt vildt flot!

    Da jeg lavede overskrifterne til blogudfordringen, havde jeg slet ikke tænkt, at lige præcis dagens overskrift skulle blive lidt skæg og udfordrende - det er bare så fedt at se de forskellige kiksede forsøg - og det viser, at alle de kreative sjæle rundt omkring i blogland ikke er bange for at turde fejle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt vild med den :)
      Det er nogle rigtig gode overskrifter, du har haft for de forskellige dage - derfor var jeg også meget hooked på at være med! At jeg så ikke kunne nå at skrive indlæg for fredag og lørdag, må jeg komme efter, for jeg vil gerne svare på dem alle.

      Slet
  3. Ha ha ha, hvor er det sjov! Det må vi allesammen huske at blogge meget mere om. For det er faktisk sjov - især noget tid efter :-)

    PS. Dit spørgsmål i går kommer vist til at kræve et helt blogindlæg. Jeg er blevet nysgerrig og er igang med at undersøge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - når irritationen har lagt sig ;) De ting, jeg bliver decideret sur på, lægger jeg fra mig, indtil jeg har mod på at prøve igen. Og når det så lykkes (som da jeg ENDELIG fik hæklet den første firkant), kan jeg næsten ikke forstå, at det var så svært ;)
      PS: Jeg har lige nu set dit indlæg om farveægthed. Meget spændende og jeg nærlæser det senere i aften!

      Slet
  4. jeg vil helst ikke sige noget er grimt men måske det er en ommer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Også derfor jeg kaldte dem hækle-kiks ;) De ting, der bare er grimme, når jeg ofte ikke at gøre færdige :)

      Slet
  5. ja den "4" kant, er da en ommer :) .. og det stjerne-mønster, har jeg ikke set før, flot ser det ud, det må jeg vist ha kigget lidt på ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep! Stjernemønstret er også vældig fint, synes jeg. Der ligger forskellige tutorials og vejledninger på nettet, både skriftlige og videoer. Det er bare at gå i gang :)

      Slet
  6. Stjernemønstret er bare flot!

    Jeg elsker denne overskrift i blogudfordringen. Man har virkelig set, hvordan andre også kæmper med at få det perfekte resultat, og at vejen dertil også ofte er forbundet med udfordringer og "ommere" :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig!
      Ja, det er sjovt at læse om - og rart at vide, at man ikke er den eneste :)

      Slet

TAK for at du læser min blog - det er skønt at kunne dele min kreative verden med dig :)
Det vil gøre mig noget så glad, hvis du vil skrive en kommentar til det indlæg, du netop har læst. Så ved jeg lidt mere om, hvad mine kære læsere kan lide eller ikke lide ved min blog og mine designs.

Kærlig hilsen
Christel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...